SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON BÖLÜMÜ FARABİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Farabi Bölüm Kordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Bahar ARAS
Farabi Bölüm Kordinatör Yrd.: Dr. Öğr. Üyesi Hümeyra KİLOATAR
Farabi Değişim Programından öğretim görevlileri yaralanabiliyor mu?
Hayır. Fakat öğretim görevlileri aynı zamanda yüksek lisans veya doktora öğrencisi iseler, öğrenci olarak programdan faydalanabilirler.
Farabi Değişim Programından araştırma görevlileri yaralanabiliyor mu?
Hayır. Fakat araştırma görevlileri, aynı zamanda öğrenci iseler öğrenci olarak programdan faydalanabilirler. Bu dönem içinde kurumları tarafından ilgili mevzuat çerçevesinde yolluksuz-yevmiyesiz görevli sayılmaları ve gerekli işlemlerin tamamlanması gerekir.
Yüksek lisans ve doktora öğrencileri programdan faydalanabilirler mi?
Evet.
Yüksek lisans öğrencileri birinci dönemlerinde programdan faydalanabilirler mi?
Hayır.
Tez aşamasındaki yüksek lisans öğrencileri de programdan faydalanabilirler mi?
Evet.
Meslek Yüksekokulu öğrencileri programdan faydalanabilecekler mi?
Evet.
Devlet üniversitesi öğrencileri ve öğretim üyeleri vakıf üniversitelerine gidebilecekler mi?
Evet. Fakat öğrenciler burssuz, öğretim üyeleri de ödeneksiz olarak gidebilirler.
Öğrenciler farklı bölümlerden denk dersleri alacak şekilde programdan yararlanabilirler mi?
Evet. Uygulama bölümlerin onaylarına tabidir.
İngilizce programlara başvurmak için yeterlilik belgesi istenmekte midir? Gidilecek üniversite sınavı yapabilir mi?
İngilizce düzeyini gösteren belge istenir. Öğrenim protokollerinde tanımlanmak ve önceden öğrencilere duyurulmak şartıyla, gidilecek üniversite sınav yapabilir. Türkçe programlarda böyle bir zorunluluk yoktur.
Öğrenciler değişimden faydalanabilmek için kendi üniversitelerinin protokol imzaladığı üniversiteleri mi seçmek zorundadırlar?
Evet.
Öğrenci ve öğretim üyelerinin ilk başvurusu ve form dolduracağı yer Farabi Kurum Ofisi olacak ve bizden ilgili birime mi gönderilecek, yoksa ilk başvurular ilgili birime yapılıp, oradan mı bize gönderilecek?
Kurum koordinasyon ofisleri bu konuda iş yüklerini dikkate alarak uygulama yapabilirler.
Yönetmelikteki şartları karşılayan ve değişim için başvuruda bulunan öğrenci sayısı belirtilen kontenjandan fazla olursa, başvuranlar arasından yapacağımız seçim için kriterimiz ne olacak?
Öğrenciler için ders durumları ve not ortalaması gibi hususlar sıralamada dikkate alınır.
Yabancı dil sınavını eğer üniversite yapacaksa hangisi yapacak, gelinen üniversite mi yoksa kendi çalıştığı üniversite mi? Ve bu yabancı dil sınavını hangi birim yapacak? Soruların kapsamı ne olacak?
Protokol aşamasında aksine bir talep yoksa öğrencinin esas kayıtlı olduğu üniversite sınavı yapabilir. Ancak Öğrenim Protokollerinde tanımlanmak ve önceden öğrencilere duyurulmak şartıyla gidilecek üniversite de sınav yapabilir.
Üniversiteden herhangi bir birim değişime katılmak istemeyebilir mi? Yoksa tüm birimler protokolde yer almak zorunda mı?
Programa katılım gönüllük esasına dayalıdır.
Öğrenci olarak gittiğimiz üniversitede alttan ders alabiliyor muyuz?
Evet. Kendi kurumunuzda alttan ders almanız gerekiyorsa, gideceğiniz kurumda da alabilirsiniz.
Başvuru tarihleri?
Güz / Güz+Bahar Dönemi Farabi başvuruları yılda bir defa olmakta ve YÖK’ün belirlemiş olduğu takvime göre genelde en geç 15 Mart tarihine kadar alınmaktadır. Başvuru tarihleri dışındaki başvurular kabul edilmemektedir.
15 Mart a kadar olan öğrenci değişim ilanlarına başvuran öğrenciler, bir sonraki akademik yılın 2.dönemi gidebilirler mi?
Evet.
Başvuru Şartları Nelerdir?
Öğrencinin örgün eğitim verilen yükseköğretim programlarında kayıtlı önlisans, lisans, yüksek lisans veya doktora öğrencisi olması,
Önlisans ve lisans öğrencilerinin genel akademik not ortalamalarının en az 2,00 olması (4,00 üzerinden) ve
Yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin genel akademik not ortalamalarının en az 2,50 olması (4,00 üzerinden) gerekir.
Önlisans ve lisans programlarının hazırlık ve birinci sınıfında okuyan öğrenciler ile yüksek lisans ve doktora öğrencileri, esas eğitime başladıkları ilk yarıyıl için bu programdan faydalanamazlar.
Öğrencinin alt sınıftan dersinin kalmış olması veya uzatmalı öğrenci olması programa başvurmaya engel değildir.
Öğrenci Değişimi süresi en az bir (Güz), en fazla iki yarıyılı (Güz+Bahar) kapsar.
Sadece Güz Dönemi için başvuran öğrenci isterse dönemini Bahar Dönemine uzatabilir.
YÖK kararı doğrultusunda sadece Bahar Dönemi için Farabi başvurusu yapılamamaktadır.
YÖK kararı doğrultusunda Öğretim üyesi değişimi yapılamamaktadır.
Öğrenci eğitim hayatı süresince sadece bir kez Farabi Değişim Programından faydalanabilir.
Güz ve Bahar dönemlerinin başlarında olmak koşuluyla öğrencinin feragat etme (vazgeçme) hakkı vardır.
Başvuru süreci nasıl işler?
Öğrenci başvuru yapmadan önce, Bölüm Koordinatörüne gitmek istediği üniversiteyi danışmalıdır. Bölüm Koordinatörü bu süreçte ders içeriklerini inceleyerek öğrencinin tercihini değerlendirir. Bu ön değerlendirme, öğrencinin ölü tercih yapmasını ve dolayısı ile feragat etmesini engeller.
Öğrenci, daha sonra, Üniversitemizin anlaşmalı olduğu üniversiteler arasından gitmek istediği üniversiteyi belirler. Kendi okumuş olduğu bölümün gitmek istediği üniversitede olup olmadığını ve bölüm derslerinin tutarlılığını araştırır. Gitmek istediği üniversitedeki bölümün dil belgesi isteyip istemediğine mutlaka bakılmalıdır.
Öncelikli olan, almak zorunda olduğu zorunlu derslerinin gitmek istediği üniversitede veriliyor olmasıdır. Eğer aynı isimde bir ders yok ama konuları ve içeriği aynı olan bir ders var ise zorunlu ders ile eşleştirilebilir. Aranılan ders farklı dönemlerde de olabilir. Eşleştirilemeyen zorunlu dersleri, Farabi değişim programı sonunda öğrenci kendi kurumuna döndüğünde alması gerekir. Bu durum öğrencinin okulu uzatmasına sebep olabilir. Seçmeli derslerde ders eşleştirme zorunluluğu yoktur.
Öğrenciler başvuruların ilan edildiği tarih aralığında, web sayfamızda yayınlanan gerekli formları eksiksiz bir şekilde doldurarak Dış İlişkiler Koordinatörlüğümüze şahsen teslim eder.
KSBÜ Farabi Ofisi, başvuru belgelerini ilan edilen takvime uygun olarak ilgili tarihlerde anlaşmalı yükseköğretim kurumlarına iletir. Başvuruda bulunulan Yükseköğretim Kurumu başvuru sonuçlarını KABUL/RED şeklinde web sitelerinde ilan eder. Öğrenciler başvuruda bulundukları Yükseköğretim kurumunun web sitelerinden sonuçları öğrenebilirler.
Kazanan öğrenciler için süreç nedir?
Kazanan öğrenciler, ilanda belirtilen gerekli belgeleri ilan süresi içinde Farabi Ofisimize teslim eder. Bu belgeler:
Öğrenci Başvuru Formu
Öğrenim Protokolü
Öğrenci Yükümlülük Sözleşmesi
Öğrenci Beyannamesi
Öğrenci, Öğrenci Başvuru Formu ve Öğrenim Protokollerini Bölüm Koordinatörüne imzalatarak diğer tüm belgeleriyle birlikte DÜ Farabi Ofisine teslim eder.
KSBÜ Farabi Ofisi öğrencilerin belgelerini öğrenim görecekleri üniversitelere gönderir. Karşı üniversitede imzalanan öğrenim protokollerinin birer orijinal nüshası ve öğrencinin Kabul Belgesi, Farabi Ofisi’ne gönderilir. Bu süreçten sonra öğrenci değişime gideceği şehre ve üniversiteye gider.
Bizde geçme notu X'dir ve bizim not sistemimizde 2.0/4 = Y’ye tekabül ederken YÖK te 2,0/4 = Z’ye karşılık gelmektedir. Bu problem oluşturur mu?
YÖK kararları esas alınır.
Ders dönemi başladıktan sonra 1 ay mazeretli olan bir öğrenci, mazereti sona erdikten sonra programın hangi aşamasından ve hangi kurumdan faydalanabilecek?
Sınavlar başlamamışsa, öğrenci Farabi programına devam edebilir.
Alttan dersi olan öğrenciler başvuruda bulunabilecekler mi? Bunun bir sınırı olacak mı?
Öğrenciler başvurabilir. Ancak kurumlar sıralama yaparken alttan dersi olmayı bir kriter olarak değerlendirmeye tabi tutabilir.
Ders değişikliği- ekle/sil- nasıl yapılır?
Öğrenci, dönemin başladığı ilk 15 gün içerisinde aldığı seçmeli derslerin açılmaması, kredi değişikliği vb. sebeplerle ders değişikliği (ekle-sil) yapabilir. Bunun için kendi kurumunun Bölüm Koordinatörü ile iletişime geçer. Bölüm Koordinatörü’nden onay aldıktan sonra gittiği kuruma 3 orijinal kopya ekle-sil belgesini teslim eder. Ekle-sil belgesi gittiği kurumun bölüm ve kurum koordinatörü tarafından imzalanıp gittiği kurum tarafından KSBÜ’ye gönderilir.
Kabul belgesi aldığı halde gideceği kurumda mazeretsiz olarak öğrenimine başlamayan bir öğrenci devamsızlık hakkını doldurmadan kendi kurumunda öğrenimine başlayabilir mi?
Hayır.
Kabul belgesi almış öğrenciler hem kendi hem de gidecekleri kuruma kayıt yaptırmaları neleri kapsamaktadır?
Öğrenci kendi kurumunda öğrenci kaydı, gideceği kurumda ders kaydı yaptıracaktır.
Barınma ile ilgili bir işlem yapılacak mı? Kredi Yurtlar Kurumunda kalan bir öğrenci gideceği kurumun bulunduğu şehirdeki Kredi Yurtlar Kurumunun yurdunda kalabilecek mi? Öğrenci daimi kaldığı Kredi Yurtlar Kurumunun Yurt parasını yatıracak mı?
Bu konuda çalışmalar sürmektedir. Şu an itibariyle herhangi bir barınma imkânı söz konusu değildir.
Farabi öğrencileri aynı akademik yıl içerisinde 2 dönemliğine gidebilirler mi?
Evet gidebilirler.
Farabi Değişim öğrencisi programın hangi aşamasında mazeretli veya mazeretsiz vazgeçebilir? Son anda vazgeçen öğrenciye her hangi bir yaptırım uygulanabilecek mi?
Mazeretsiz vazgeçen Farabi öğrencisi programından faydalanamaz.
Eğer gidecekleri üniversitede kendi bölümleri yoksa öğrenciler başka bir bölüme devam edebilirler mi?
Derslerin denkliklerinin kabul edilmesi gerekir.
Harç Ödemesi, yurt ve burs imkânları nelerdir?
Öğrencilerin gittikleri üniversitede harç vb. ödeme yükümlülükleri yoktur.
Yurt ve barınma imkânlarından öğrencilerin kendileri sorumludur. KYK’da kalan öğrenciler transfer yapabilirler.
Farabi bursu 4 ay (sadece güz dönemi) verilmektedir. Verilecek burs miktarı her yıl YÖK tarafından belirlenmektedir. Öğrenciler bu 4 ay süresince burslarının %70’lik kısmını alırlar, geri kalan %30’luk kısım ise öğrencinin başarısı oranında ödenir.
Gidilen üniversitede devamsızlık ve başarısızlık durumunda tüm derslerden devamsızlıktan kalan, yatay geçiş yapıp haber vermeyen ve sürekli ücrete tabii bir işe başlayıp gönderen kuruma bildirmeyen öğrenciler aldığı tüm bursları iade etmek zorunda kalır.
Öğrenciler için hibeler nasıl ve ne zaman ödenecek?
Aylık olarak ve kendi kurumlarının koordinasyon ofisleri tarafından.
Başvurular nereye ve nasıl yapılacak?
Başvurular öğrenci veya öğretim üyelerinin kendi üniversitelerinin Farabi Koordinasyon Ofislerine ve şahsen yapılacaktır. Posta yoluyla başvuru kabul edilmeyecektir.
Başvuruda hangi evrakların teslim edilmesi gerekmektedir?
Başvuru belgesine ek olarak transkript ve diğer belgeler de ofis tarafından istenecektir. Başvuranların kendi üniversitelerindeki ofislerden bunu takip etmeleri gerekmektedir.
Hangi üniversitelere gidilebilir?
Öğrenci veya öğretim üyeleri kendi üniversitelerinin protokol imzalamış olduğu herhangi bir üniversiteye gidebilirler.
Daha önce Erasmus programından faydalananlar da Farabi programından faydalanabilirler mi?
Evet.
Okulu uzatmış olan öğrenciler programdan yararlanabilirler mi?
Evet. Öğrenci kabul edildiği takdirde kendi kurumunda alması gereken dersler neyse gittiği okulda alabilir.
Alan kodları dokümanında kendi bölümümüze ilişkin kod yer almıyorsa ne yapılabilir?
Alan kodları tablosunda her bir alan adının altında "Diğer" seçeneği yer almaktadır. Kendi bölümünüzün adı alan kodlarında yer almıyorsa, "Diğer" seçeneğinin kodunu yazarak, alan adı kutusuna kendi bölümünüzün adını yazınız.
Öğrenci kabulünde hangi kriterler geçerli olacaktır?
Öğrenciler Yükseköğretim Kurumları Arasında Öğrenci ve Öğretim Üyesi Değişim Programına İlişkin Yönetmeliğin 11. maddesindeki koşulları sağlamalıdırlar.
Belirlenen kontenjanın üzerinde başvuru olması durumunda öğrenci ne yapabilir?
Kontenjan dışı kalan öğrenciler dilerlerse burssuz olarak bu programdan yararlanabilirler.
Öğrenim protokolümde derslerimi belirledikten sonra dersim karşı üniversitede açılmazsa ya da ders değiştirmek istersem ne yapmalıyım?
Kayıt tarihinden sonra 1 ay içinde öğrenim protokolünün ikinci sayfasındaki ekle-sil formu doldurulduktan sonra form, öğrenci ve bölüm koordinatörü tarafından imzalanır ve yönetim kurulu kararı ile derslerin değiştiril işlemi gerçekleştirilir.
Farabi Değişim Programı’na hak kazandıktan sonra harcımı gideceğim üniversiteye mi yoksa kendi üniversiteme mi yatıracağım?
Harcınızı kendi üniversitenize yaptırıp, harç dekontunuzu üniversitenize bağlı Farabi Koordinasyon Ofisi’ne teslim etmelisiniz.
Gitmek istediğim üniversite ile anlaşmamız yoksa ne yapmalıyım?
İlan tarihleri başlamadan 1-2 ay önce Farabi Koordinasyon Ofisi’ne gelerek talebinizi bildirdiğiniz takdirde, ofisimiz ilgili üniversite ile iletişime geçecektir.
İkinci Öğretimden Birinci Öğretime başvuru nasıl olacak?
İkinci öğretim öğrencileri de değişim programından yararlanabilirler. Kayıtlı olduğu üniversitesine harcını yatırmaya devam eder. Bir ikinci öğretim öğrencisi protokol yapıldığı taktirde birinci öğretim olan bölümüne gidebilir.
Dönüş işlemleri nelerdir?
Öğrenci eğitim süresi bitince Farabi Ofisi’ne gelir ve Öğrenci Nihai Raporu’nu doldurur. Katılım ve Not Döküm Belgesi öğrenim gördüğü kurum tarafından KSBÜ’ye gönderilir. Farabi Ofisi Katılım ve Not döküm belgelerinin bir nüshasını öğrencinin bağlı olduğu Fakülte Öğrenci işleri birimine resmi yazı ile gönderir.